...czyli krucjata przeciwko cudownym dietom, żywieniowym mitom, liczeniu kalorii i złożom zbędnego cukru.
Blog > Komentarze do wpisu

Tłuszcz.

Tłuszcz, a tłuszcz… I jeszcze więcej o tłuszczu.

 

· Oliwa z oliwek

· Olej lniany

· Olej rzepakowy

· Majonez

· Tłuszcze Omega-3 w rybach (np., łosoś, halibut, dorsz)

· Tłuszcze w orzechach i ziarnach

 

Tłuszcz tłuszczowi nierówny, a dla większości: przerażający...

 

1.       Tłuszcz jest dwa razy bardziej wydajny niż, np. białka. Do spalenia jednego grama tłuszczu, zużywane jest dwa razy więcej energii.

 

2.       Tłuszcz jest wolno wchłaniany; poziom insuliny we krwi jest utrzymany na równym poziomie, co zapobiega uczuciu głodu.

 

3.       Nie jest magazynowany w organizmie. Dopiero nadmierne spożywanie tłuszczu powoduje przyrost niechcianej tkanki, która staje się swoim własnym… narządem. Dlatego, tak trudno jest ją usunąć.

 

4.       Nie obciąża trzustki, jak np. nadmiar spożywanego cukru.

 

5.       Odpowiada za:

gospodarkę hormonalną (testosteron, progesteron, estrogeny, serotonina), a tym samym jest w dużym stopniu odpowiedzialny za wahania nastroju i stres,

- utrzymanie równowagi witaminowej w organizmie; witaminy A, D, E, K,

ochronę komórek przed utlenianiem i wolnymi rodnikami.

 

6.  Najzdrowsze są nieprzetworzone; tłuszcze z ryb i owoców morza, orzechów, surowej oliwy z                                  oliwek dodawanej, np. do warzyw i sałatek.

 

7. Tłuszcze trans (parafinowane, przetworzone) istnieją naprawdę! Powodują choroby serca, nie są trawione, i od razu- magazynowane. Znajdują się we wszelkiego rodzaju pieczywie, pizzach robionych na wzór amerykański, hamburgerach i innych fast-foodach, a także w domowej jajecznicy na masełku, czy w smażonej oliwie z oliwek.

 

8. Każda obróbka termiczna tłuszczu niweluje jego właściwości i potencjalnie może doprowadzić do powstawania niebezpiecznych związków chemicznych. Do smażenia, grillowania i pieczenia powinno się używać oleju o dużej tolerancji na wysokie temperatury (nie na spalane!), np. oleju rzepakowego.


Niektóre źródła magicznych składników dostępnych w aptekach...


Ryby, owoce morza -> kwasy Omega-3

Oliwa z oliwek -> jednonienasycone kwasy tłuszczowe, przeciwutleniacze

Olej lniany -> kwas linolowy (CLA)

Olej rzepakowy -> jednonienasycone kwasy tłuszczowe, kwasy Omega 3 i 6

Majonez -> witamina E

niedziela, 22 sierpnia 2010, nie-o-odchudzaniu
w4malinie@gmail.com

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: